Železnički transport

Robotizovana revolucija u održavanju železničkih šina

59

Robel Rail Automation koristi FANUC robote za unapređenje železničke infrastrukture.

Evropske železničke mreže već godinama vape za modernizacijom, a rešenje ovog izazova možda dolazi iz Bavarske. Kompanija Robel Rail Automation, specijalizovana za održavanje železničke infrastrukture, razvila je inovativan robotski sistem koji omogućava automatsku popravku šina. U srcu ovog sistema nalaze se industrijski roboti kompanije FANUC, poznati po pouzdanosti i preciznosti.

Sistem je postavljen na vagon koji se kreće po šinama, a opremljen je sa dva FANUC robota. Oni automatski otkrivaju spoljašnja i unutrašnja oštećenja na šinama, i zatim vrše popravke zavarivanjem, glodanjem i brušenjem. Prvi prototipi su već u upotrebi na evropskim prugama, dok se komercijalna primena očekuje u naredne dve do tri godine.

“Zahtevi naših klijenata za potpuno automatizovanim rešenjima u održavanju infrastrukture su sve veći,” kaže Thomas Weis, direktor razvoja u Robel Rail Automation. “To se posebno odnosi na kompleksne i dugotrajne popravke skretnica, gde sve više nedostaje kvalifikovanih radnika poput varioca.”

Sigurno, efikasno i dosledno održavanje železnice

Robotski sistem Robel Rail Automation omogućava kontinuirano održavanje šina na bezbedan i održiv način. FANUC roboti garantuju ujednačen kvalitet rada, uz podršku vagonske opreme za ultrazvučnu i vrtložnu kontrolu.

“Na ovaj način eliminišemo i oštećenja koja su nevidljiva golim okom, dok korisnicima pružamo digitalni pristup svim podacima o merenjima i procesima,” dodaje Weis.

Ralf Völlinger, generalni direktor FANUC Robotics Europe, ističe važnost ovakvih rešenja za modernizaciju infrastrukture:

“Veliki su zahtevi za modernizacijom i železničke i putne mreže. Roboti mogu značajno ubrzati dugotrajne projekte održavanja preuzimanjem ponavljajućih zadataka i tako barem delimično nadomestiti nedostatak radne snage.”

foto: FANUC Europe

Leave a Reply