Sredinom aprila 2025. godine iz unutrašnjeg terminala luke Rijeka otpremljena je prva pošiljka tereta ka Nišu, čime je uspostavljena nova železnička veza koja produbljuje intermodalne usluge u regionu Balkana.
Ova nova železnička linija povezuje kontejnerski terminal u Rijeci sa logističkim čvorištem u Nišu, nudeći alternativu drumskom transportu za kontejnersku robu koja se usmerava ka unutrašnjosti. Uslugu zajednički realizuju nacionalni i privatni železnički operateri iz Hrvatske i Srbije. Za sada nisu objavljeni zvanični podaci o nedeljnoj učestalosti, dužini vozova ili očekivanom obimu prevoza.
Ovaj razvoj deo je šire strategije jadranskih luka da ojačaju železničku povezanost sa zaleđem. Riječka luka poslednjih godina beleži prelazak ka intermodalnom, železničkom modelu distribucije, sa već uspostavljenim linijama ka Mađarskoj, Slovačkoj i Austriji. Nova veza sa Nišom ima za cilj da ponudi dodatne opcije za usmeravanje tereta u Zapadnom Balkanu i odgovori na rastuće interesovanje za železničke alternative na srednjim udaljenostima.

Luka Rijeka beleži sve veće interesovanje kompanija7klijenata koji cilјaju centralno i jugoistočnoevropska tržišta preko Jadrana, naročito zbog gužvi u lukama severne Evrope koje usporavaju pomorski transport. Niš, koji se nalazi na železničkom čvorištu koje povezuje Srbiju sa Bugarskom i Severnom Makedonijom, predstavlja važnu tačku za regionalnu distribuciju.
Pokretanje ove linije dolazi nakon više infrastrukturnih ulaganja u železničku mrežu Hrvatske, uključujući radove na pruzi Rijeka–Zagreb i planirane nadogradnje koridora uz podršku EU fondova. Iako je dugoročni kapacitet ovih pravaca i dalje ograničen infrastrukturnim uslovima, nove rute poput Rijeka–Niš predstavljaju test komercijalne održivosti i osluškuju potražnju za daljim razvojem sličnih usluga.
foto: © Port of Rijeka