Na terminal Rijeka Gateway stigle su poslednje dve STS (ship-to-shore) dizalice, čime je kompletirana ključna oprema terminala, dok je celokupan projekat izgradnje dostigao približno 75% završenosti.
Rijeka Gateway predstavlja zajedničku investiciju kompanija APM Terminals i ENNA i jednu od najvećih investicija u logističku infrastrukturu u Hrvatskoj, ukupne vrednosti 380 miliona evra. Ovaj projekat ima ogroman ekonomski značaj ne samo za luku Rijeka, već i za širu regiju, jer će njenom realizacijom Rijeka povratiti status najvažnije kontejnerske luke u ovom delu Evrope.
Predsednik Uprave Rijeka Gateway-a, Peter Corfitsen, istakao je da dolazak poslednje dve STS dizalice predstavlja ključni trenutak u izgradnji terminala, s obzirom na to da je sada terminalska oprema dostigla 90% kapaciteta, dok je celokupan projekat na oko 75% realizacije. „Terminal će biti tehnološki najnapredniji u ovom delu Evrope, s posebnim naglaskom na održivost, kroz maksimalno smanjenje uticaja terminala na životnu sredinu i lokalnu zajednicu“, izjavio je Corfitsen.
U prvoj fazi, terminal će imati operativnu obalu dužine 400 metara i dubine 20 metara, godišnji prekrcajni kapacitet od 650.000 TEU, kao i mogućnost prihvata brodova kapaciteta do 18.000 TEU. U drugoj fazi planirano je produženje obale na 680 metara, čime će se godišnji kapacitet povećati na 1.055.000 TEU, uz mogućnost prihvata brodova kapaciteta do 24.000 TEU.
Projekat Rijeka Gateway već je otvorio 100 radnih mesta, a nakon puštanja terminala u punu operativnu funkciju očekuje se direktno zapošljavanje 300 ljudi, dok će dodatne investicije i razvoj logističkih kapaciteta doprineti otvaranju još većeg broja radnih mesta u regionu.
Dizalice su simbolično nazvane po znamenitim ženama iz Rijeke, koje su svojim dostignućima ostavile trag u istoriji grada. U skladu s tim, prostor terminala, po završetku radova, nosiće naziv „Trg snažnih žena Grada Rijeke“.
„Terminal Rijeka Gateway biće jedan od najodrživijih terminala u regionu, budući da će 95% opreme biti elektrifikovano, dok će se električna energija obezbeđivati isključivo iz obnovljivih izvora. Na ovaj način doprinosimo očuvanju životne sredine za buduće generacije. Svetlosno zagađenje će biti smanjeno zahvaljujući pametnim sistemima osvetljenja, dok će implementirana tehnologija poput ‘soft landing’ sistema za kontejnere značajno umanjiti nivo buke“, naglasila je Maja Borčić, komercijalna direktorka kompanije Rijeka Gateway.
„Kada se saberu sve investicije u terminal i prateću saobraćajnu infrastrukturu – uključujući puteve i železničke kapacitete u i oko luke – dolazimo do ukupne vrednosti od oko 600 miliona evra. Ove godine u Rijeci počinje s radom održivi, ‘zeleni’ i tehnološki najnapredniji terminal u ovom delu Evrope, koji će luci Rijeka, rečkoj transportnoj ruti i celokupnom lučkom i saobraćajnom sistemu Hrvatske doneti lidersku poziciju u severnom Jadranu i širem regionu“, izjavio je Denis Vukorepa, direktor Lučke uprave Rijeka.
foto: Uprava Rijeka Gateway