Bugarski menadžer železničke infrastrukture NRIC dodelio je kompaniji Hitachi Rail, u saradnji sa bugarskim partnerom CERB, ugovor o ugradnji sistema ETCS Level 1 i GSM-R na pruzi Volujak–Dragoman – ključnoj međudržavnoj železničkoj vezi između Sofije i Srbije.
Konzorcijum Hitachi Rail – CERB zadužen je za modernizaciju deonice duge 35 kilometara, koja se proteže zapadno od Sofije ka srpskoj granici i predstavlja deo koridora Orient/East-Med, jednog od strateških železničkih pravaca Evropske unije koji povezuje centralnu Evropu sa Grčkom i Turskom
Tehnički obim projekta
Hitachi Rail će biti odgovoran za projektovanje, instalaciju i puštanje u rad ERTMS opreme, dok će CERB pružati podršku u lokalnim instalacijama i implementaciji GSM-R komunikacionog sistema. Radovi su planirani da budu završeni u roku od 34 meseca, u skladu sa širim programom modernizacije železnica u Bugarskoj.
Prema projektnoj dokumentaciji, modernizacija će omogućiti:
- brzine do 160 km/h,
- povećanu pouzdanost saobraćaja,
- i međusobnu interoperabilnost sa susednim železničkim mrežama – što je ključni preduslov za neprekidan međunarodni teretni i putnički saobraćaj.
Regionalni značaj
„Ova deonica doprinosi stvaranju modernog, interoperabilnog koridora koji povezuje srpsku granicu, Sofiju, Crno more i tursku granicu,“ izjavio je Manfred Cekl, direktor filijale Hitachi Rail u Bugarskoj. „Projekat omogućava efikasnije tokove teretnog saobraćaja i pouzdanije međunarodne putničke linije širom regiona.“
Kontinuitet ulaganja u Bugarsku
Hitachi Rail je do sada u Bugarskoj već implementirao preko 250 kilometara ETCS Level 1 signalizacije, više od 100 ugrađenih voznih jedinica, elektronske skretnice i Centralni centar za upravljanje železničkim saobraćajem.
Među ranijim projektima nalaze se modernizacije pruga Plovdiv–Svilengrad, Septemvri–Plovdiv i Plovdiv–Burgas.
Foto: © Hitači Železnički




