Drumski Transport

GM razvija bateriju koja značajno smanjuje cenu električnih kamiona

68

General Motors, gigant svetske automobilske industrije i proizvođač najšire palete električnih vozila u SAD-u, planira da značajno smanji cenu svojih električnih pikapova i velikih SUV modela zahvaljujući novoj vrsti baterije koja koristi više jeftinog mangana i znatno manje skupih metala poput kobalta i nikla, a pritom zadržava veliki domet vožnje.

Litijum-manganska baterijska ćelija, razvijena u saradnji sa kompanijom LG Chem, koristi daleko manje kobalta i nikla od sadašnjih litijum-jonskih ćelija. Proizvodiće se u SAD-u i očekuje se da će se pojaviti u velikim električnim vozilima 2028. godine. Zahvaljujući svojim karakteristikama, ova baterija već sada predstavlja ozbiljan izazov za druge velike svetske proizvođače električnih automobila.

Katoda bogata litijumom i manganom (LMR), na kojoj GM i njegov partner LG Energy rade već više od deset godina, omogućiće da se cena baterijskih paketa za vozila kao što su Chevrolet Silverado EV, GMC Hummer i Cadillac Escalade smanji za više od 6.000 dolara, izjavio je za Forbes Kurt Kelty, potpredsednik GM-a za baterijske pogone. Ove baterije imaju gotovo isti domet kao ćelije s visokim udelom nikla, ali su konkurentne po ceni LFP ćelijama kineskih proizvođača, koje su teže i imaju manji domet. Takođe, nove ćelije su dovoljno izdržljive da mogu da izdrže učestalo punjenje tokom najmanje osam godina.

GM: Ova baterija menja pravila igre

„Smatramo da ova baterija menja pravila igre za električne kamione i da će postaviti novi standard performansi u tom segmentu“, rekao je Kelty, koji je više od deset godina bio zadužen za razvoj baterija u Tesli, a ranije je radio i za Panasonic. „S LMR-om možemo da postignemo domet veći od 400 milja (oko 644 km), a da pritom dodatno smanjimo troškove.“

LMR baterije proizvodiće kompanija Ultium Cells, zajedničko ulaganje GM-a i LG Energy-a u američkim državama Mičigen i Ohajo, sa ciljem da većina sirovina poput litijuma i mangana dolazi od dobavljača izvan Kine. GM takođe planira da dodatno smanji troškove prelaskom na prizmatične ćelije umesto cilindričnih. „Samo ova promena smanjiće broj komponenti u baterijskim paketima za više od 50 odsto, što je ogroman iskorak,“ istakao je Kelty.

GM trenutno značajno zaostaje za Teslom kada je reč o prodaji električnih vozila u SAD-u, ali planira da to promeni širenjem ponude i snižavanjem cena. Takođe, GM može iskoristiti pad prodaje Tesle, čiji izvršni direktor Elon Mask sve češće izaziva kontroverze. Iako Tesla trenutno vodi sa 128.100 isporučenih EV jedinica u prvom kvartalu 2025. (naspram GM-ovih 31.887), GM tvrdi da sada proizvodi više baterijskih ćelija od bilo kojeg drugog proizvođača u SAD-u – uključujući Teslu. Pored toga, GM isporučuje baterije za električna vozila marki Honda i Acura, uz desetine modela Chevrolet, Cadillac i GMC.

U ovom trenutku, GM ne prodaje električne kamione na tržištu Evropske unije. Ipak, kompanija se polako vraća u Evropu sa električnim vozilima, sa fokusom na luksuzni SUV Cadillac Lyriq, a u budućnosti se očekuje dolazak dodatnih modela prilagođenih evropskim kupcima.

foto:prijevozi.hr

Leave a Reply