Intermodalni Transport

AGCT ugostio najveći brod koji je ikada uplovio u Rijeku

239

Adriatic Gate Container Terminal (AGCT), kontejnerski terminal u sastavu kompanije International Container Terminal Services, Inc. (ICTSI) ugostio je najveći brod koji je do sada uplovio u luku Rijeka – kontejnerski brod CMA CGM ADONIS kapaciteta 15.536 TEU.

Ovaj brod deo je Asia-Med (MED5) servisa OCEAN alijanse, koji zajednički operišu kompanije CMA CGM, OOCL, COSCO Shipping Lines i Evergreen Line. Njegovo uplovljavanje predstavlja značajno povećanje kapaciteta u okviru ove linije, s obzirom na to da je reč o prvom brodu ovih dimenzija koji pristaje ne samo u Rijeku, već i u širem regionalnom kontekstu. U narednom periodu očekuje se dolazak još nekoliko brodova slične veličine, uključujući CMA CGM APOLLON, CMA CGM OZIRIS i CMA CGM HERMES.

Dolazak ovako velikih plovila potvrđuje ne samo poverenje kompanije CMA CGM u Rijeku i tržišta Jugoistočne i Centralne Evrope, već i zajedničku viziju OCEAN alijanse o rastućem značaju luke Rijeka i terminala AGCT.

„Dolazak broda CMA CGM ADONIS predstavlja još jednu prekretnicu za AGCT i hrvatski lučki sektor,“ izjavio je Emmanuel Papagiannakis, izvršni direktor AGCT-a.

Rijeka nastavlja da se pozicionira kao visokokapacitetna luka za širi region, zahvaljujući stalnim ulaganjima i bliskoj saradnji sa brodarskim kompanijama. AGCT nastavlja da sarađuje sa svim relevantnim akterima, uključujući Vladu Hrvatske i Lučku upravu Rijeka.

„Već radimo na projektu druge faze iskopavanja dna i predlogu za produženje keja sa zapadne strane. Paralelno s tim, železnički radovi napreduju po planu, jer je dalji razvoj luke Rijeka uslovljen povećanjem učešća železničkog transporta,“ dodao je Papagiannakis.

Dolazak broda CMA CGM ADONIS usledio je nakon završenih infrastrukturnih unapređenja na AGCT terminalu, uključujući prvu fazu iskopavanja koja sada omogućava pristajanje ultra velikih kontejnerskih brodova. Ova faza deo je šireg investicionog ciklusa vrednog više od 40 miliona američkih dolara.

U novembru ove godine, terminal očekuje isporuku dvaju super post-Panamax kranova, čime će se dodatno unaprediti kapaciteti za manipulaciju brodovima. Takođe, AGCT uvodi dva hibridna RTG krana i flotu električnih terminalskih traktora, kao deo svojih zelenih inicijativa i napora za veću energetsku efikasnost u manipulaciji kontejnerima na kopnu.

foto: ictsi.com

Leave a Reply